A Helia-D 40 éves története – A márka múltja, jelene és jövője

Az évtizedes hagyományok ápolása, illetve az innovatív fejlődésre való törekvés mellett a Helia-D kiemelt célkitűzésének tekinti a magyar nők támogatását. A márka több mint 40 éve kiséri mindennapjaikban a magyar nőket, így örömmel csatlakozott a Nemzeti Múzeum kezdeményezéséhez és támogatja a Magyar Menyasszony című kiállítást, amely 500 évre visszamenően vizsgálja és mutatja be a nők helyzetét, szerepét, életkörülményeit és személyes történeteit. A menyasszonnyá válás minden nő életében az egyik legfontosabb ünnep és mindig is ezen a napon akartak a legszebbek lenni a nők, a Helia-D krémek pedig évtizedek óta tették ragyogóbbá az arákat a nagy napon is.

Honnan indult a Helia-D 40 évvel ezelőtt?

Magyarország egyik legismertebb kozmetikai márkája, a Helia-D tavaly ünnepelte 40. születésnapját. Mindössze négy évtized alatt, egy néhány kozmetikumból álló kis márkából nemzetközileg is elismert brand lett.

Az 1970-es évek elején egy szigethalmi hölgy, Nedeczky Jenőné - Margit néni - kezdett el otthon kísérletezni olyan saját készítésű krémekkel, amelyekben az egyik fő hatóanyag a napraforgószár kivonata volt. A krémek egyre szélesebb körben váltak ismertté, ennek köszönhetően a ‘80-as évek elején a debreceni Biogál Gyógyszergyár felkarolta a hölgyet, az ő segítségükkel alakult meg a Helia-D márka, mint brand és készült el az első termékportfólió. Margit néni szakértelme és felfedezése mögé a gyógyszergyártó cég tudományos hátteret, minőségi gyártást és a termékekhez illő csomagolást biztosított, így az induló márka egyre sikeresebb lett.

Kihívások a márka életében

A rendszerváltás időszakában több hazai márkához hasonlóan a Helia-D története is fordulatot vett. A céget egy multinacionális vállalat vásárolta fel, a termékek száma erősen lecsökkent, száznál is többről mindössze négyre. Mígnem 2004-ben Budaházy Péter meglátta benne a fantáziát, és eltökélte, hogy feléleszti hamvaiból az egykor legendás magyar kozmetikai márkát. A rengeteg befektetett munka pedig szerencsésen meghozta a gyümölcsét és mára a brand sikeresebbé vált, mint valaha.

Hol tart most a Helia-D?

Napjainkra a Helia-D a hazai top 5 arcápoló márkák egyike lett és nemcsak Magyarországon, hanem a nemzetközi piacon is elismertté vált. A termékek ugyanis kaphatóak néhány környező országban, illetve többek között az USA-ban, Japánban, az Egyesült Királyságban, Kambodzsában és Hollandiában is. A fejlesztések pedig azóta sem álltak meg, sőt: a márka folyamatosan azon dolgozik, hogy innovatív kozmetikumokat kínáljon vásárlóiknak.

2023-as sikertörténetek

Tavasszal újgenerációs, kifejezetten a fiatal bőr ápolására fejlesztett mélyhidratáló termékcsaládot dobott piacra a márka, amely a Hydramax nevet kapta. Ezt követően, ősszel a 45+-os korosztályt célzó Cell Concept termékcsalád került fókuszba, amelynek megújítása során kiemelten fontos volt, hogy minden olyan összetevőt megtartson a márka, amely igazán hatékonnyá teszi a termékeket. A jól bevált összetevők olyan hatóanyag-együttesekkel egészültek ki, mint az újgenerációs ránctalanító peptidek, az intenzív hidratálást biztosító hialuronsav, vagy az anti-aging szempontból jelentős, a pigmentfoltok halványításában is kimagasló niacinamide.

A márkát pedig 2023-tól Pataki Ági mellett olyan márkanagykövetek is képviselik, mint Jakabos Zsuzsanna Európa-bajnok úszónő és Zséda, a népszerű énekesnő.

A megújulás csak most kezdődik

Az új logóval és dizájnnal ellátott Cell Concept termékcsalád frissítése csak az első lépés a márka jövőbeli tervei között: a 2023 őszi fejlesztést követően a Helia-D ugyanis a teljes arcápoláshoz köthető portfólióját megújítja, így 2024-ben új arculatot kap a Helia-D Classic, valamint a Botanic Concept család is.